יום ו', ט’ בתמוז תשע”ח
דף הבית מרחב כיתתי גלריה חדר מורים יצירת קשר

למידת מעו"ף – למידה מבוססת עניין ופרויקטים – הינה למידה המזמנת לתלמידים חווית חקר משמעותית. התלמידים לומדים, בקבוצות של ארבעה תלמידים, נושא מתוך תוכנית הלימודים כאשר הפרוייקט אותו הם צריכים ליצור בסוף התהליך מניע את הלמידה שלהם. הפרוייקטים אותם התלמידים מתבקשים ליצור מבוססים על שאלות מהותיות מתוך תחום הדעת הנלמד, שאלות שגם מבוגרים העוסקים בתחום הדעת מתחבטים בהן. העיסוק בשאלות אלו נותן לחוויית הלמידה נופך של משמעות, ממקם את הלמידה בהקשר רחב יותר ופותח בפני התלמידים דלת לעולמות חקר שונים. תהליך החקר – איסוף המידע ועיבודו – מלווה ומונחה על-ידי המורות בתחומי הדעת השונים, אך התלמידים עובדים עצמאית באופן קבוצתי וכך רוכשים כלים הנדרשים כיום ללמידה אקדמית ולמחקר בתחומים שונים. התלמידים בלמידת המעו"ף עובדים כצוות. כל אחד מהתלמידים נדרש לאחריות שווה על תהליך הלמידה וביצוע הפרוייקט. העבודה ברביעיות מושתתת על ארבעה תפקידים שהתלמידים ממלאים בסבב – תפקיד של קורא, כותב, מנהל זמן ושואל שאלות. ארבעת התפקידים מסמלים את מיומנויות הלמידה שאנו מעוניינים לפתח אצל הלומדים. כל אחד מחברי הקבוצה נדרש בתורו למלא כל אחד מהתפקידים. למידת מעו"ף מבוססת על הסקרנות הטבעית של התלמידים, מפתחת ומאתגרת אותה. אנו מאמינים, ואף רואים זאת הלכה למעשה, כי ההנעה הפנימית של התלמידים גדלה כאשר הלמידה נעשית תוך יצירת פרוייקט משותף. צוות המורים כולו עבר בשנתיים האחרונות הכשרה בנושא ה- PBL (למידה מבוססת פרוייקטים) וממשיך לעבור הדרכות ממוקדות וליווי בבניית תכניות העבודה על-ידי מנחים אקדמאים.