יום ש', יא’ בחשון תשע”ט
דף הבית מרחב כיתתי גלריה חדר מורים יצירת קשר

למידה משמעותית היא זו בה התלמיד מעורר שאלות, מאתר מקורות מידע, מעבד מידע ויוצר ידע חדש הרלוונטי לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי, במאה ה- 21. מטרת הלמידה המשמעותית היא לפתח את כושר החשיבה, היצירה והלימוד העצמי, לעודד צמיחה אישית ומעורבות חברתית. למידת המעו"ף הינה למידת חקר שיתופית. הלמידה השיתופית הינה צורת למידה המאפשרת את קיומם של התנאים הנדרשים ללמידה משמעותית. למידה שיתופית הינה מסגרת למידה־ הוראה שהיא היפוכה של מסגרת ההוראה הפרונטלית – היא תהליך למידה דמוקרטי המתבצע בקבוצות קטנות המבוססות על יחסי גומלין והידברות בין הלומדים לבין עצמם. הלמידה השיתופית מושתתת על שתי הנחות יסוד: 1. למידה משמעותית היא למידה עצמית (התלמידים בונים את הידע בעצמם, בהנחיית המורה, ולא מקבלים ממנו ידע מעובד) 2. אדם לומד איך ללמוד כשהוא שותף מלא לתהליך הלמידה על כל שלביו. הלמידה השיתופית מאפשרת לתלמידים לעזור זה לזה, להחליף דעות, לחלוק מידע ורעיונות בכל הנוגע ללימודיהם, להעלות נקודות ראות מגוונות, לשתף פעולה ביצירת סיכום למידתם ולעצב יחסים בין־ אישיים בקבוצה. (מבוסס על מאמרו של יוסף אבנון). בלמידת המעו"ף התלמידים לומדים בקבוצות של 4, כאשר במהלך הלמידה הם מחלקים ביניהם 4 תפקידים – מנהל, קורא, שואל ומסכם/מדווח. התפקידים עוברים בין התלמידים בסבב, כך שכל תלמיד מתנסה בכל אחד מהתפקידים, המרכיבים את מיומניות הלמידה שאנו מעוניינים להקנות לתלמידים.